Stäng

Kategorier

FILTER

      Allmänna Villkor

      Artikel 1 – Definitioner

      I dessa villkor avses med:

      1. Företagare: Den fysiska eller juridiska person som erbjuder produkter och/eller tjänster till konsumenter på distans.
      2. Konsument: En fysisk person som inte agerar inom ramen för sitt yrke eller sin affärsverksamhet och som ingår ett distansavtal med företagaren.
      3. Distansavtal: Ett avtal som ingås inom ramen för ett system organiserat av företagaren för distansförsäljning av produkter och/eller tjänster, där uteslutande en eller flera tekniker för distanskommunikation används fram till och med avtalets ingående.
      4. Teknik för distanskommunikation: Medel som kan användas för att ingå ett avtal utan att konsumenten och företagaren samtidigt befinner sig i samma rum.
      5. Ångerfrist: Den tidsperiod inom vilken konsumenten kan utnyttja sin ångerrätt.
      6. Ångerrätt: Möjligheten för konsumenten att inom ångerfristen avstå från distansavtalet.
      7. Dag: Kalenderdag.
      8. Löpande avtal: Ett distansavtal som avser en serie av produkter och/eller tjänster där leverans- och/eller köpförpliktelser fördelas över tid.
      9. Varaktigt medium: Alla medel som gör det möjligt för konsumenten eller företagaren att spara information som är personligen adresserad till dem på ett sätt som möjliggör framtida användning och oförändrad återgivning av den sparade informationen.

      Artikel 2 – Företagarens identitet

      Fynd Trends
      Dr. C. Lelyweg 6
      6827 BH Arnhem
      Nederländerna
      Organisationsnummer: 61416673
      Momsregistreringsnummer: NL854332868B01
      Försäljning: [email protected]


      Artikel 3 – Tillämplighet

      1. Dessa allmänna villkor gäller för varje erbjudande från företagaren och för varje distansavtal som ingås mellan företagaren och konsumenten.
      2. Innan distansavtalet ingås kommer texten av dessa allmänna villkor att göras tillgänglig för konsumenten. Om detta inte är rimligt möjligt kommer det att anges innan distansavtalet ingås att de allmänna villkoren finns att tillgå hos företagaren och att de kommer att skickas kostnadsfritt till konsumenten så snart som möjligt på begäran.
      3. Om distansavtalet ingås elektroniskt, kan texten av dessa allmänna villkor tillhandahållas konsumenten elektroniskt på ett sådant sätt att konsumenten lätt kan lagra dem på ett varaktigt medium. Om detta inte är rimligt möjligt kommer det att anges var de allmänna villkoren kan ses elektroniskt och att de kommer att skickas kostnadsfritt på begäran.
      4. Om särskilda produkt- eller tjänstevillkor gäller utöver dessa allmänna villkor, gäller det andra och tredje stycket i detta avsnitt i motsvarande mån, och konsumenten kan alltid åberopa den bestämmelse som är mest fördelaktig för dem vid motstridiga villkor.

      Artikel 4 – Erbjudandet

      1. Om ett erbjudande har en begränsad giltighetstid eller erbjuds under särskilda villkor kommer detta uttryckligen att anges i erbjudandet.
      2. Erbjudandet innehåller en fullständig och korrekt beskrivning av de produkter och/eller tjänster som erbjuds. Beskrivningen är tillräckligt detaljerad för att göra det möjligt för konsumenten att göra en korrekt bedömning av erbjudandet. Om företagaren använder bilder ska dessa vara en sanningsenlig återgivning av de produkter och/eller tjänster som erbjuds. Uppenbara misstag eller fel i erbjudandet är inte bindande för företagaren.
      3. Varje erbjudande innehåller sådan information att konsumenten tydligt kan förstå vilka rättigheter och skyldigheter som är förknippade med att acceptera erbjudandet. Detta gäller särskilt:
        • priset inklusive skatter;
        • eventuella leveranskostnader;
        • hur avtalet kommer att ingås och vilka åtgärder som krävs för detta;
        • om ångerrätten gäller eller inte;
        • betalningsmetoden, leverans eller utförande av avtalet;
        • tidsperioden för att acceptera erbjudandet eller den period inom vilken företagaren garanterar priset;
        • nivån på avgifterna för distanskommunikation om kostnaden för att använda tekniken för distanskommunikation beräknas på annan grund än baspriset;
        • om avtalet arkiveras efter dess ingående och, i så fall, hur konsumenten kan konsultera det;
        • hur konsumenten kan upptäcka och korrigera felaktigheter i informationen innan avtalet ingås;
        • vilka språk avtalet kan ingås på, förutom svenska;
        • företagets uppförandekoder och hur konsumenten kan konsultera dem elektroniskt; och
        • den minsta varaktigheten av distansavtalet i fall av ett avtal som avser löpande eller periodisk leverans av produkter eller tjänster.

      Artikel 5 – Avtalet

      1. Avtalet kommer till stånd, med förbehåll för vad som anges i punkt 4, när konsumenten accepterar erbjudandet och uppfyller villkoren i detta.
      2. Om konsumenten har accepterat erbjudandet elektroniskt bekräftar företagaren omedelbart mottagandet av detta godkännande elektroniskt. Så länge mottagandet av detta godkännande inte har bekräftats av företagaren kan konsumenten upplösa avtalet.
      3. Om avtalet ingås elektroniskt kommer företagaren att vidta lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder för att säkra den elektroniska överföringen av data och säkerställa en säker webbmiljö. Om konsumenten kan betala elektroniskt kommer företagaren att vidta lämpliga säkerhetsåtgärder.
      4. Företagaren kan, inom lagens ramar, få information om huruvida konsumenten kan uppfylla sina betalningsförpliktelser samt alla de fakta och faktorer som är viktiga för ett ansvarsfullt ingående av distansavtalet. Om företagaren på grundval av denna undersökning har goda skäl att inte ingå avtalet har denne rätt att vägra en beställning eller ansökan eller att ställa särskilda villkor för dess utförande.
      5. Företagaren kommer att ge följande information, skriftligt eller på ett sådant sätt att konsumenten kan spara den på ett tillgängligt sätt på ett varaktigt medium, till konsumenten tillsammans med produkten eller tjänsten:
        • företagets adress dit konsumenten kan vända sig med klagomål;
        • villkoren för och hur konsumenten kan utnyttja sin ångerrätt eller en tydlig förklaring av undantaget från ångerrätten;
        • information om efterköpsservice och garantier;
        • de uppgifter som ingår i artikel 4 punkt 3 i dessa villkor, om företagaren inte redan har tillhandahållit dessa uppgifter till konsumenten innan avtalet ingicks;
        • kraven för att säga upp avtalet om avtalet har en varaktighet på mer än ett år eller är på obestämd tid.
      6. Om företagaren har åtagit sig att leverera en serie produkter eller tjänster gäller bestämmelsen i föregående stycke endast den första leveransen.

      Artikel 6 – Ångerrätt

      För produkter:

      1. Konsumenten kan upplösa ett avtal om köp av en produkt inom en ångerfrist på 14 dagar utan att ange någon anledning. Företagaren får fråga konsumenten om skälen till ångerrätten, men får inte kräva att konsumenten anger sin(a) skäl.
      2. Ångerfristen som avses i punkt 1 börjar dagen efter det att konsumenten, eller en av konsumenten utsedd tredje part som inte är transportören, har mottagit produkten, eller:
        • om konsumenten har beställt flera produkter i samma beställning: dagen då konsumenten eller en tredje part har mottagit den sista produkten. Företagaren får vägra en beställning av flera produkter med olika leveranstider, förutsatt att företagaren har informerat konsumenten om detta på ett tydligt sätt före beställningsprocessen;
        • om leveransen av en produkt består av flera försändelser eller delar: dagen då konsumenten eller en tredje part har mottagit den sista försändelsen eller delen;
        • i fall av avtal om regelbunden leverans av produkter under en viss period: dagen då konsumenten eller en tredje part har mottagit den första produkten.

      För tjänster och digitalt innehåll som inte levereras på ett fysiskt medium: 3. Konsumenten kan upplösa ett tjänsteavtal och ett avtal om leverans av digitalt innehåll som inte levereras på ett fysiskt medium inom 14 dagar utan att ange någon anledning. Företagaren får fråga konsumenten om skälen till ångerrätten, men får inte kräva att konsumenten anger sin(a) skäl. 4. Ångerfristen som avses i punkt 3 börjar dagen efter det att avtalet ingåtts.

      Förlängd ångerfrist för produkter, tjänster och digitalt innehåll som inte levereras på ett fysiskt medium om information om ångerrätten inte har lämnats: 5. Om företagaren inte har tillhandahållit den lagstadgade informationen om ångerrätten eller ångerblanketten löper ångerfristen ut 12 månader efter slutet av den ursprungliga ångerfristen som fastställts i de föregående punkterna i denna artikel. 6. Om företagaren tillhandahåller den information som avses i föregående punkt inom 12 månader efter den ursprungliga ångerfristens startdatum, upphör ångerfristen 14 dagar efter den dag då konsumenten mottagit denna information.


      Artikel 7 – Konsumentens skyldigheter under ångerfristen

      1. Under ångerfristen ska konsumenten hantera produkten och förpackningen med omsorg. Konsumenten ska endast packa upp eller använda produkten i den utsträckning som är nödvändig för att fastställa produktens art, egenskaper och funktion. Principen är att konsumenten endast får hantera och inspektera produkten på samma sätt som de skulle få göra i en butik.
      2. Konsumenten är ansvarig för minskat värde på produkten som är resultatet av hantering av produkten på ett sätt som går utöver vad som är tillåtet enligt punkt 1.
      3. Konsumenten är inte ansvarig för minskat värde på produkten om företagaren inte har tillhandahållit all lagstadgad information om ångerrätten innan avtalet ingicks.

      Artikel 8 – Utövande av konsumentens ångerrätt och kostnaderna för detta

      1. Om konsumenten utnyttjar sin ångerrätt ska de meddela företagaren detta inom ångerfristen genom att använda ångerblanketten eller på annat otvetydigt sätt.
      2. Så snart som möjligt, men inom 14 dagar från dagen efter det meddelande som avses i punkt 1, ska konsumenten returnera produkten eller överlämna den till företagaren eller en representant för företagaren. Detta är inte nödvändigt om företagaren har erbjudit sig att själv hämta produkten. Konsumenten måste returnera produkten inom ångerfristen om produkten returneras innan ångerfristen har löpt ut.
      3. Konsumenten ska returnera produkten med alla medföljande tillbehör, i originalskick och förpackning och i enlighet med de rimliga och tydliga instruktioner som tillhandahålls av företagaren.
      4. Risken och bevisbördan för korrekt och tidsenligt utövande av ångerrätten ligger hos konsumenten.
      5. Konsumenten bär de direkta kostnaderna för att returnera produkten, om inte företagaren har åtagit sig att bära dessa kostnader.
      6. Om konsumenten ångrar avtalet efter att uttryckligen ha begärt att utförandet av tjänsten eller leveransen av gas, vatten eller elektricitet som inte är klara för försäljning i en begränsad volym eller mängd, ska börja under ångerfristen, är konsumenten skyldig företagaren en summa som är proportionell till den del av åtagandet som utförts av företagaren vid tidpunkten för ångern jämfört med fullgörandet av åtagandet.
      7. Konsumenten bär inga kostnader för utförandet av tjänster eller leveransen av vatten, gas eller elektricitet som inte är klara för försäljning i en begränsad volym eller mängd, eller för leveransen av fjärrvärme, om:
        • företagaren inte har tillhandahållit den lagstadgade informationen om ångerrätten, kostnadsersättning vid ångerrätt eller ångerblanketten, eller;
        • konsumenten inte uttryckligen har begärt att utförandet av tjänsten eller leveransen av gas, vatten, elektricitet eller fjärrvärme börjar under ångerfristen.
      8. Konsumenten bär inga kostnader för fullständig eller delvis leverans av digitalt innehåll som inte levereras på ett fysiskt medium, om:
        • de inte uttryckligen har samtyckt till att börja utföra avtalet före ångerfristens slut;
        • de inte har erkänt att de förlorar sin ångerrätt när de ger sitt samtycke; eller
        • företagaren har underlåtit att bekräfta denna förklaring från konsumenten.
      9. Om konsumenten utövar sin ångerrätt upplöses eventuella tilläggsavtal automatiskt genom lagens verkan.

      Artikel 9 – Företagarens skyldigheter vid ångerrätt

      1. Om företagaren gör det möjligt för konsumenten att meddela ångern elektroniskt ska denne omedelbart skicka en bekräftelse på mottagandet efter att ha mottagit detta meddelande.
      2. Företagaren ska återbetala alla betalningar från konsumenten, inklusive eventuella leveranskostnader som företagaren debiterat för den returnerade produkten, utan dröjsmål men inom 14 dagar från den dag då konsumenten meddelade denne om ångern. Om inte företagaren erbjuder sig att själv hämta produkten kan denne vänta med återbetalningen tills produkten har mottagits eller tills konsumenten har lämnat bevis på att produkten har returnerats, beroende på vilket som inträffar först.
      3. Företagaren använder samma betalningsmetod som konsumenten använde för återbetalningen, såvida inte konsumenten samtycker till en annan metod. Återbetalningen är kostnadsfri för konsumenten.
      4. Om konsumenten har valt en dyrare leveransmetod än den billigaste standardleveransen behöver företagaren inte återbetala de extra kostnaderna för den dyrare metoden.

      Artikel 10 – Undantag från ångerrätten

      Företagaren kan undanta följande produkter och tjänster från ångerrätten, men endast om företagaren tydligt har angett detta i erbjudandet eller åtminstone i tid före avtalet:

      1. Produkter eller tjänster vars pris beror på fluktuationer på finansmarknaden som företagaren inte har någon kontroll över och som kan inträffa inom ångerfristen;
      2. Avtal som ingåtts vid en offentlig auktion. En offentlig auktion definieras som en försäljningsmetod där produkter, digitalt innehåll och/eller tjänster erbjuds av företagaren till konsumenten som är personligen närvarande eller får möjlighet att vara personligen närvarande vid auktionen, under ledning av en auktionsförrättare, och där den framgångsrika budgivaren är skyldig att köpa produkterna, det digitala innehållet och/eller tjänsterna;
      3. Tjänsteavtal, efter fullständigt utförande av tjänsten, men endast om:
        • utförandet har börjat med konsumentens uttryckliga samtycke i förväg; och
        • konsumenten har erkänt att de förlorar sin ångerrätt när företagaren fullständigt har utfört avtalet;
      4. Tjänsteavtal för tillhandahållande av boende, om avtalet innehåller ett visst datum eller en viss period för utförande och annat än för bostadsändamål, godstransporter, biluthyrningstjänster och catering;
      5. Avtal om fritidsaktiviteter, om avtalet innehåller ett visst datum eller en viss period för utförande av detta;
      6. Produkter som tillverkas enligt konsumentens specifikationer som inte är prefabricerade och som tillverkas baserat på ett individuellt val eller beslut av konsumenten, eller som tydligt är avsedda för en viss person;
      7. Produkter som snabbt kan försämras eller har en begränsad hållbarhet;
      8. Förseglade produkter som inte är lämpliga för retur av hälsoskydds- eller hygieniska skäl och där förseglingen har brutits efter leveransen;
      9. Produkter som efter leveransen på grund av sin natur oåterkalleligt blandas med andra produkter;
      10. Alkoholhaltiga drycker vars pris överenskommits vid avtalets ingående, men vars leverans endast kan ske efter 30 dagar, och vars verkliga värde beror på fluktuationer på marknaden som företagaren inte kan påverka;
      11. Förseglade ljud- eller videoinspelningar och datorprogram, där förseglingen har brutits efter leveransen;
      12. Tidningar, tidskrifter eller magasin, med undantag för prenumerationer på dessa;
      13. Leveransen av digitalt innehåll som inte levereras på ett fysiskt medium, men endast om:
      • utförandet har börjat med konsumentens uttryckliga samtycke i förväg; och
      • konsumenten har erkänt att de därmed förlorar sin ångerrätt.

      Artikel 11 – Priset

      1. Under den period som anges i erbjudandet kommer priserna på de erbjudna produkterna och/eller tjänsterna inte att höjas, förutom prisändringar som beror på ändringar i momssatserna.
      2. I avvikelse från föregående punkt kan företagaren erbjuda produkter eller tjänster vars priser är föremål för fluktuationer på finansmarknaden och som företagaren inte har något inflytande över, till variabla priser. Dessa fluktuationer och det faktum att eventuellt angivna priser är målpriser kommer att anges i erbjudandet.
      3. Prisökningar inom 3 månader efter avtalets ingående är endast tillåtna om de är resultatet av lagstadgade regler eller bestämmelser.
      4. Prisökningar från 3 månader efter avtalets ingående är endast tillåtna om företagaren har föreskrivit detta och:
        • de är resultatet av lagstadgade regler eller bestämmelser; eller
        • konsumenten har rätt att säga upp avtalet med verkan från den dag då prisökningen träder i kraft.
      5. Priserna som anges i erbjudandet för produkter eller tjänster inkluderar moms.

      Artikel 12 – Överensstämmelse och garanti

      1. Företagaren garanterar att produkterna och/eller tjänsterna överensstämmer med avtalet, de specifikationer som anges i erbjudandet, de rimliga kraven på tillförlitlighet och/eller användbarhet och de lagbestämmelser och/eller myndighetsföreskrifter som gäller på dagen för avtalets ingående. Om överenskommet garanterar företagaren också att produkten är lämplig för annat än normal användning.
      2. En garanti som tillhandahålls av företagaren, tillverkaren eller importören påverkar inte de lagstadgade rättigheter och anspråk som konsumenten kan göra gällande mot företagaren på grundval av avtalet.

      Artikel 13 – Leverans och utförande

      1. Företagaren kommer att iaktta största möjliga omsorg vid mottagandet och utförandet av beställningar av produkter och vid bedömningen av ansökningar om tillhandahållande av tjänster.
      2. Leveransplatsen är den adress som konsumenten har meddelat företaget.
      3. Med förbehåll för vad som anges i artikel 4 i dessa allmänna villkor kommer företagaren att utföra accepterade beställningar med skyndsamhet, men senast inom 30 dagar, såvida inte en längre leveransperiod har överenskommits. Om leveransen är försenad, eller om en beställning inte kan utföras eller endast delvis kan utföras, kommer konsumenten att informeras om detta senast en månad efter att beställningen gjordes. Konsumenten har i sådana fall rätt att upplösa avtalet utan några kostnader och rätt till eventuell ersättning.
      4. Efter upplösning enligt föregående punkt kommer företagaren att återbetala det belopp som konsumenten betalat utan dröjsmål.
      5. Om leverans av en beställd produkt visar sig vara omöjlig kommer företagaren att anstränga sig för att tillhandahålla en ersättningsprodukt. Det faktum att en ersättningsprodukt levereras kommer att meddelas på ett tydligt och förståeligt sätt senast vid leveransen. För ersättningsprodukter kan ångerrätten inte undantas. Kostnaderna för retur av varan bärs av företagaren.
      6. Risken för skada och/eller förlust av produkter ligger hos företagaren fram till leveransögonblicket till konsumenten eller en representant som konsumenten har utsett i förväg och meddelat företagaren, såvida inte annat uttryckligen har överenskommits.

      Artikel 14 – Löpande avtal: varaktighet, uppsägning och förnyelse

      Uppsägning:

      1. Konsumenten kan säga upp ett avtal som ingåtts på obestämd tid och som avser regelbunden leverans av produkter (inklusive elektricitet) eller tjänster när som helst, med iakttagande av de överenskomna uppsägningsreglerna och en uppsägningstid på högst en månad.
      2. Konsumenten kan säga upp ett avtal som ingåtts på bestämd tid och som avser regelbunden leverans av produkter (inklusive elektricitet) eller tjänster när som helst mot slutet av den bestämda perioden, med iakttagande av de överenskomna uppsägningsreglerna och en uppsägningstid på högst en månad.
      3. Konsumenten kan säga upp avtalen som avses i de föregående punkterna:
        • när som helst och inte vara begränsad till att säga upp avtalet vid en viss tidpunkt eller under en viss period;
        • åtminstone på samma sätt som avtalen ingicks av konsumenten;
        • alltid med samma uppsägningstid som företagaren har för sig själv.

      Förnyelse: 4. Ett avtal som ingåtts på bestämd tid och som avser regelbunden leverans av produkter eller tjänster får inte förnyas eller förlängas för en bestämd period utan konsumentens uttryckliga medgivande. 5. Ett avtal som ingåtts på bestämd tid och som avser regelbunden leverans av dagstidningar, nyhetstidningar och tidskrifter får tyst förnyas för en bestämd period på högst tre månader, om konsumenten kan säga upp detta förnyade avtal mot slutet av förlängningen med en uppsägningstid på högst en månad. 6. Ett avtal som ingåtts på bestämd tid och som avser regelbunden leverans av produkter eller tjänster får endast tyst förnyas för obestämd tid om konsumenten kan säga upp avtalet när som helst med en uppsägningstid på högst en månad. Uppsägningstiden är högst tre månader om avtalet avser regelbunden, men mindre än en gång i månaden, leverans av dagstidningar, nyhetstidningar och tidskrifter. 7. Ett avtal med begränsad varaktighet för regelbunden leverans av dagstidningar, nyhetstidningar och tidskrifter för prov- eller introduktionsändamål förnyas inte tyst och upphör automatiskt efter prov- eller introduktionsperioden.

      Varaktighet: 8. Om ett avtal har en varaktighet på mer än ett år kan konsumenten säga upp avtalet när som helst efter ett år med en uppsägningstid på högst en månad, om inte skälighet och rättvisa motiverar annat.


      Artikel 15 – Betalning

      1. Om inte annat anges i avtalet eller ytterligare villkor ska de belopp som konsumenten är skyldig att betala göras inom 14 dagar efter början av ångerfristen eller, i avsaknad av en ångerfrist, inom 14 dagar efter avtalets ingående. Vid ett avtal om tillhandahållande av en tjänst börjar denna period dagen efter det att konsumenten mottagit en bekräftelse av avtalet.
      2. Vid försäljning av produkter till konsumenter kan konsumenten aldrig tvingas att göra en förskottsbetalning på mer än 50%. Om en förskottsbetalning har avtalats kan konsumenten inte göra några anspråk på utförandet av den aktuella beställningen eller tjänsten innan den avtalade förskottsbetalningen har gjorts.
      3. Konsumenten har skyldighet att omedelbart meddela felaktigheter i de betalningsuppgifter som lämnats eller angetts till företagaren.
      4. Om konsumenten inte uppfyller sin(a) betalningsskyldighet(er) i tid kommer denne att vara skyldig att betala lagstadgad ränta på det utestående beloppet efter att ha blivit meddelad av företagaren om försenad betalning och företagaren har gett konsumenten en period av 14 dagar för att fortfarande uppfylla betalningsskyldigheterna. Efter att ha underlåtit att betala inom denna 14-dagarsperiod är företagaren berättigad att debitera konsumenten eventuella utomrättsliga indrivningskostnader, med förbehåll för lagliga gränser.

      Artikel 16 – Klagomålshantering

      1. Företagaren har en tillräckligt offentliggjord klagomålshanteringsprocedur och behandlar klagomål i enlighet med denna procedur.
      2. Klagomål om utförandet av avtalet måste lämnas in till företagaren inom en rimlig tid efter att konsumenten upptäckt bristerna, fullständigt och tydligt beskrivna.
      3. Klagomål som lämnas in till företagaren kommer att besvaras inom en period på 14 dagar från dagen för mottagandet. Om ett klagomål kräver en förutsebar längre handläggningstid kommer företagaren att svara inom 14 dagar med ett mottagningsmeddelande och en indikation på när konsumenten kan förvänta sig ett mer detaljerat svar.
      4. Konsumenten måste ge företagaren minst 4 veckor för att lösa klagomålet i samråd. Efter denna period uppstår en tvist som är föremål för tvistlösningsproceduren.

      Artikel 17 – Immateriella rättigheter

      1. Konsumenten erkänner uttryckligen att alla immateriella rättigheter till den information, kommunikation eller andra uttryck som avser produkterna och/eller webbplatsen tillhör Fynd Trends, dess leverantörer eller andra rättighetsinnehavare.

      Artikel 18 – Personuppgifter

      1. Fynd Trends kommer att behandla konsumentens personuppgifter i enlighet med sin integritetspolicy. Fynd Trends följer gällande sekretesslagar och föreskrifter.

      Artikel 19 – Tillämplig lag och behörig domstol

      1. Alla erbjudanden från Fynd Trends, dess avtal och utförandet av dem styrs uteslutande av nederländsk lag. Användningen av FN
         
        konvention om internationell försäljning av varor utesluts uttryckligen.

      Artikel 20 – Länkar

      1. Fynd Trends webbplats kan innehålla annonser från tredje part eller länkar till andra webbplatser. Fynd Trends har inget inflytande över sekretesspolicyerna hos dessa tredje parter eller deras webbplatser och ansvarar inte för dem.

      Artikel 21 – Dina rättigheter

      1. Du kan alltid fråga Fynd Trends vilka uppgifter som behandlas om dig. För att göra detta kan du skicka ett e-postmeddelande. Du kan också be Fynd Trends via e-post att göra förbättringar, tillägg eller andra korrigeringar, vilket Fynd Trends kommer att göra så snart som möjligt. Om du inte längre önskar ta emot information kan du meddela Fynd Trends detta. Information skickas endast om du har angett din e-postadress för detta ändamål.

      Artikel 22 – Ytterligare eller avvikande bestämmelser

      1. Ytterligare eller avvikande bestämmelser från dessa allmänna villkor får inte vara till nackdel för konsumenten och ska skriftligen fastställas eller på ett sådant sätt att de kan lagras av konsumenten på ett tillgängligt sätt på ett varaktigt medium.

      Bilaga I: Ångerblankett

      Ångerblankett

      (Fyll i och returnera denna blankett endast om du vill frånträda avtalet)

      Till:

      Fynd Trends
      Dr. C. Lelyweg 6
      6827 BH Arnhem
      Nederländerna

      Jag/Vi* meddelar härmed att jag/vi* frånträder mitt/vårt* avtal om försäljning av följande produkter: [produktbeskrivning]*
      Leverans av följande digitala innehåll: [beskrivning av digitalt innehåll]*
      Tillhandahållandet av följande tjänst: [beskrivning av tjänst]*

      Beställt den*/mottaget den* [datum för beställning av tjänster eller mottagande av produkter]

      [Namn på konsument(er)]
      [Adress på konsument(er)]
      [Underskrift av konsument(er)] (endast om denna blankett skickas in på papper)

      *Stryk det som inte är tillämpligt eller fyll i det som är tillämpligt.

      Jämför 0

      Add another product (max. 5)

      Start comparison

      Better working site?

      We use cookies. These essential and functional cookies are necessary to ensure the proper functioning of our website. In addition to functional cookies, there are also analytical cookies for statistical purposes, and they are only placed with your consent. Read more about our Cookie Policy

      Yes, please!Prefer notManage cookies